duminică, octombrie 1, 2023
Teatrul National "Vasile Alecsandri" Iasi

Spectacol TITUS ANDRONICUS : Teatrul National „Vasile Alecsandri” Iasi

TITUS ANDRONICUS

de William Shakespeare

Spectacol în pregătire. Premiera: 2 iunie, ora 19:00, Sala Mare.
Versiunea scenică: Charles Muller și Andreas Wagner
Traducerea: Ana Mureșanu și Andrei Bogdan Stolnicu
Regia: Charles Muller
Scenografia: Dragoș Buhagiar
Dramaturg: Andreas Wagner
Video design: Alexandru Condurache
Muzică originală: Gabriel Bassarabescu
Asistent scenografie: Gabriela Badina și Vladimir Iuganu
Asistent regie: Irina Crețu
Distribuția:
Călin Chirilă
Cosmin Maxim
Ionuț Cornilă
Daniel Busuioc
Andrei Sava
Dumitru Georgescu
Vlad Ștefancu
Radu Homiceanu
Alexandru Horga
Petru Ciubotaru
Ștefan Molnar
Daniel Popa
Dumitru Năstrușnicu
Horia Veriveș
Radu Ghilaș
Petronela Grigorescu
Ada Lupu
Georgeta Burdujan
Sara Tayari 
Alin Zara
Ioana Ivănescu 
Marina Munteanu
Sorana Eșanu
Georgiana Florea
Mihai Jinga
Andreea Andrei
Marian Zaharia
Iustin Căuneac
Alexandru Gușă
Ștefan Ursachi
Nicolae Andonesei
Foto: Odin Moise
Nerecomandat persoanelor sub 16 ani
„Titus Andronicus este o piesă de teatru cu 16 crime, dintre care 12 sunt reprezentate pe scenă, cu 4 mutilări îngrozitoare ale membrelor, un viol (ori 2 sau 3, în funcţie de cum socotiţi), o moarte prin ardere de viu, cel puţin un caz grav de boală psihică şi un caz de canibalism – în medie, 5,2 atrocităţi în fiecare act sau 1 caz de cruzime la 97 de replici. În acest mod s-ar transmite esenţa piesei sau dacă doriţi să o formulăm altfel: aşa se comportă, de fapt, omul, atunci când îşi permite să dea frâu liber voinţei sale libere.
Tânărul Shakespeare ne conduce într-o lume cu modele de conduită arhaice şi arhetipale, condiţionate de pierderea normelor juridice, morale şi etice; faptul de a privi dincolo de perspectiva noastră personală ne va confirma că brutalitatea, cruzimea, răzbunarea, corupţia şi abuzul de putere sunt transformate într-o banalitate a cotidianului şi sunt considerate drept o realitate aproape firească.
Piesa de faţă nu se pretează interpretărilor psihologice, iar acumularea treptată a cruzimilor pare mult prea neverosimilă. Faptul că atrocităţile ţin atât de latura odioasă a omului, cât şi de cea fascinantă a acestuia, îi conferă un farmec aparte piesei şi reprezentării acesteia pe scenă.
Şi să nu uităm: Shakespeare nu este niciodată corect din punct de vedere politic!”
(Charles Muller/Andreas Wagner)