Spectacolul De ce are iepurasul urechile lungi : Teatrul Nord Satu Mare
Regia: Diana Dragoș
Scenografia: Alexandru Radu
Aranjament muzical: Adonis Tanța
Distribuţia:
Iepurașul – Andrei Gîjulete
Omul din Lună – Anca Dogaru
Regia tehnică: Eniko Botos
Sufleur: Yvette Princz
Sunet: Stike Molnar
Lumini: Ioan Iluță, Călin Mocan
Premiera: 26 noiembrie 2019, ora 10.00 – Casa de Cultură, Sala Mare
De ce are Iepurașul urechile lungi sau Iepurașul și Omul din Lună este povestea unui băiețel care ar vrea să crească mare, ca să poată să facă tot ce nu îl lasă acum mama. Seara înainte de culcare, luna râde de încercările și metodele lui de a crește instant, și face tranziția într-o lume fantastică unde, sub avatarul Iepurașului, cel mic intră în capcanele Omului din Lună, într-o serie de aventuri inspirate din legende și reprezentări ale Iepurașului în diferite culturi: braziliană, canadiană, indiană și chineză. Aflăm astfel cum și-a pierdut iepurașul coada, de ce are ochii roși sau urechile lungi.
Spectacolul e construit ca o bandă desenată în care viața reală e replicată, prin jocuri de umbre, proiecții redimensionare de obiecte și forme abstracte, în întâlnirea Iepurașului cu Omul din Lună, o lecție despre maturizare învățată prin joacă și puterea imaginației, în urma căreia cei mici vor descoperi bucuria de a fi așa cum ești.
Diana Dragoș.
Diana Dragoș a absolvit secția de regie a Facultății de Teatru şi Film din Cluj în 2010. Prima colaborare cu secția română a Teatrului de Nord Satu Mare a reprezentat-o spectacolul de licență, Interior, după texte de Maurice Maeterlinck. A montat Conu’ Leonida faţă cu Reacţiunea, după I.L. Caragiale la Teatrul Naţional Marin Sorescu, Craiova, Infanta, de Saviana Stănescu, Rubik – fragmentele Galben de Brînduşa Ban şi Roşu de Alexa Băcanu, Space Delivery System de Alexa Băcanu (producţii în regim independent ale Teatrului2.0), spectacolul experimental Flow în cadrul rezidenței Crossover a ADK Ulm, iar începând cu 2014, colaborează cu REACTOR de creație și experiment, Cluj Napoca, semnând regia spectacolelor Imperiul şoptit de Turandot, inspirat de legenda prinţesei chineze, Monstruoasa poveste a fecioarei care aștepta să răsară soarele sau Isterie, de Alexa Băcanu-spectacol itinerant horror, iar la MiniReactor- De ce îi e frică Întunericului?, dramatizare de Brîndușa Ban după texte de Adina Rosetti.
Din 2019 se alătură trupei „Mihai Raicu” a Teatrului de Nord Satu Mare, și va regiza în această stagiune spectacolele De ce are iepurașul urechile lungi sau Iepurașul și Omul din Lună, adaptare după legende universale, și Momo, adaptare după Michael Ende.